die Krankheit - choroba

choroby po niemiecku, samopoczucie chorego po niemiecku,
Wo haben Sie Schmerzen? - Gdzie Pana boli?
Was tut Ihnen weh?- Co Pana boli?
Wie fühlen Sie sich?- Jak sie pan czuje?
Was fehlt Ihnen?- Co panu dolega?

Ich bin müde - jestem zmęczony.
Ich bin etwas müde- jestem trochę zmęczony.
Ich fühle mich krank - czuję się chory.
Ich bin seit gestern krank- czuję sie niedobrze od wczoraj.
Ich bin seit heute Morgen krank- Czuję się niedobrze od rana.
Ich habe Durchfall - Mam biegunkę.
Ich habe Durst- Chce mi się pić.
Ich habe eine Erkältung-Jestem przeziębiona.
Ich habe Husten- Mam kaszel.
Ich habe einen Ausschlag- Mam wysypkę.
Ich habe Zahnschmerzen - Boli mnie ząb.
Ich habe eine Erkältung - Jestem przeziębiona.
Ich kann mein Bein nicht bewegen- Nie mogę ruszyć nogą.

Popularne posty

Czy dobrze znasz jezyk niemiecki?

Ich will mein Deutsch verbassern. - Chcę poprawić swój niemiecki.
Ich muss mein Deutsch verbessern. - Muszę poprawić swój niemiecki.
Ich muss meine Aussprache verbessern. - Muszę poprawić swoją wymowę.

Polecany post

Najczęściej używane słowa i zwroty niemieckie.

du – Ty und – i in – w zu – do dass – że dann – potem sehr – bardzo Alles Gute!   – Wszystkiego dobrego! Bis dann! – N...

wpisz słowa lub wyrażenia, których wymowy chcesz posłuchć.