Opowiadam o sobie



Stell dich vor! – przedstaw się
Wie heßen Sie ?- Jak się Pan/Pani nazywa ?
Ich heiβe Danuta Nowak und komme aus Polen.Ich wohne in Danzig, in der Długa-Straβe. Das ist in Polen.
Bitte buchstabieren Sie Ihren Namen! - Proszę przeliterować swoje nazwisko !
Woher kommen Sie ?- Skąd Pan/Pani pochodzi/jest
Pochodzę z Polski  - Ich bin aus Polen / ich komme  aus Polen
Wo wohnen Sie ?-  Gdzie pani mieszka?
Wo wohnst du?-  Gdzie mieszkasz?          
Wie alt sind Sie? - Ile Pan/Pani ma lat ?
Wie alt bist du?  -  Ile masz lat ?
Ich bin siebenundvierzig Jahre alt.-  Mam 47 lat
Was machst du beruflich ? - Czym zajmujesz się zawodowo?
Wie geht es Ihnen ? - Jak się Pan/Pani miewa?
Mir geht es gut, danke. -  dziekuję, dobrze.
Hatten Sie eine gute Reise?-  Jak minęła podróż?
Die Fahrt war angenehm .-  Podróż była miła
Was magst du?- Co lubisz? 
Was machst du gern?- Co robisz chętnie? 
Was ist dein Hobby? - Jaka jest twoja pasja/zainteresowanie/hobby? 
Was machst du in der Freizeit?- Co robisz w wolnym czasie?
Was magst du in der Freizeit machen?- Co lubisz robić w wolnym czasie?
Was bist du von Beruf?  Kim jesteś z zawodu? 
Ich bin ... von Beruf.  Z zawodu jestem...


Wie alt sind Sie? - Ile pan (i) ma lat?

Wie alt bist du? - Ile masz lat?
Ich bin zwanzig Jahre alt. - Mam 20 lat
Ich bin achtzehn Jare alt geworden. -Skańczyłem ( am) 18 lat.
alt(e) - stary(a)
Alter - starość
der Geburtstag, -e - urodziny
ein alter Man - stary człowiek

MONIKA: – Entschuldigen Sie bitte, sind Sie Herr Hoffmann? - Przepraszam. Czy pan Hoffmann?

KARL: – Ja, das bin ich. Und wie heißen Sie? - Tak, to ja. A jak się pani nazywa?
MONIKA: – Mein Name ist Monika Kowalska. - Nazywam się Monika Kowalska
KARL: – Guten Tag, Frau Kowalska. Sind Sie aus Warschau? - Dzień dobry pani. Czy jest pani z Warszawy?
MONIKA: – Ja, ich lebe hier und studiere. Und was sind Sie von Beruf? - Tak, mieszkam tutaj i studiuje. A kim pan jest z zawodu?
KARL: – Ich bin Informatiker. - Jestem informatykiem.
MONIKA: – Woher kommen Sie? - Skąd pan pochodzi?
KARL: – Aus Stuttgart, aber ich wohne in Berlin. - Ze Stuttgartu, ale mieszkam w Berlinie.
MONIKA: – Wie lange bleiben Sie in Warschau?- Jak długo zostanie pan w Warszawie?
KARL: – Übermorgen fliege ich nach Berlin.- Pojutrze lecę do Berlina.
MONIKA: – So ein Zufall. Übermorgen fliege ich auch dorthin und...- Co za przypadek!Ja też tam lecę pojutrze i...
KARL: – Sie reisen zum ersten Mal nach Deutschland, oder? - Wybiera się pani po raz pierwszy do Niemiec, co?
MONIKA: – Ja. Warum fragen Sie? - Tak. Dlaczego pan pyta?
KARL: – Fliegen wir gemeinsam? Ich kenne Berlin gut. - Polecimy razem? Dobrze znam Berlin.
MONIKA: – Das ist nett von Ihnen. Vielen Dank. - To bardzo miło z pana strony. Serdecznie dziękuję.
KARL: – Also bis dann.- Więc na razie.
MONIKA: – Tschüs!- Cześć.

Popularne posty

Czy dobrze znasz jezyk niemiecki?

Ich will mein Deutsch verbassern. - Chcę poprawić swój niemiecki.
Ich muss mein Deutsch verbessern. - Muszę poprawić swój niemiecki.
Ich muss meine Aussprache verbessern. - Muszę poprawić swoją wymowę.

Polecany post

Najczęściej używane słowa i zwroty niemieckie.

du – Ty und – i in – w zu – do dass – że dann – potem sehr – bardzo Alles Gute!   – Wszystkiego dobrego! Bis dann! – N...

wpisz słowa lub wyrażenia, których wymowy chcesz posłuchć.