Geld - pieniądze



über Geld im allgemeinen - O pieniądzach ogólnie

Haben Sie Geld? (ha:ben zi)- Czy ma pan(i) pieniądze
Wie viel Geld haben Sie? (wi:fi:l)- Ile pieniędzy ma pan(i)?
Ich habe Geld.  - Mam pieniądze.
Wer hat viel Geld? - Kto ma dużo pieniędzy?
Ich habewenig, genug, viel Geld. (we:nyś) (fi:l) - Mam mało, dość dużo pieniędzy.
Ich habe kein Geld. (kajn) - Nie mam pieniędzy.
Ich habe viel Geld. - Nie mam dużo pieniędzy.
Das ist eine große Summe.(zume) - To jest duża suma.

Zahlen, Zählen- płacenie, liczenie

Wie viel (was) kostet das? - ile to kosztuje?
Kann man mit Kreditkarte/Scheck bezahlen? - Czy można zapłacić kartą kredytową/ czekiem?
Wieviel haben Sie bezahlt? - Ile pan(i) zapłaciła?
Wieviel haben Sie dafür in Polen bezahlt? - Ile pani zapłaciła za to w Polsce?
Ich habe dreihundert Zloty bezahlt.- Zapłaciłem 300 złotych.
Zählen  Sie bitte das Geld ab. - Proszę policzyć pieniądze.
Haben Sie richtig gezählt? - Czy policzyła pani dobrze?
Zählen Sie bitte noch einmal. - Proszę policzyc jeszcze raz.
Sie haben sich geirrt.- Pan(i) się pomylił(a).
Ich habe mich geirrt. - Pomyliłem się.
Es stimmt. - zgadza się.
Die Rechnung bitte. - Proszę o rachunek.
Wie viel macht das? - Ile to wynosi.
Eine Quittung, bitte.- Proszę o paragon.
Ich habe nicht genung Geld.- Nie mam wystarczającej ilości pieniędzy.
Haben Sie Kleingeid? - Czy ma pan(i) drobne?

=================================================================================
die Bank - bank
der Scheck - czek
die Kasse - kasa
der Wechselkurs - kurs wymiany
die Abteilung - oddział
Schalter - okienko 
die Zahlung - płatność

Popularne posty

Czy dobrze znasz jezyk niemiecki?

Ich will mein Deutsch verbassern. - Chcę poprawić swój niemiecki.
Ich muss mein Deutsch verbessern. - Muszę poprawić swój niemiecki.
Ich muss meine Aussprache verbessern. - Muszę poprawić swoją wymowę.

Polecany post

Najczęściej używane słowa i zwroty niemieckie.

du – Ty und – i in – w zu – do dass – że dann – potem sehr – bardzo Alles Gute!   – Wszystkiego dobrego! Bis dann! – N...

wpisz słowa lub wyrażenia, których wymowy chcesz posłuchć.