die Fragen - pytania


Was?- Co?
Wer ? - Kto?
Wie viel ? - Ile?
Was machst du ? - Co robisz?
Was sagst du? - Co mówisz?
Was soll das sein? - Co to ma być?
Was sagt er ?- Co on mówi ?
Wo?- Gdzie?
Wann? - Kiedy?
Wie lange? - Jak długo?
Warum? - Dlaczego?
Wo wohnst du ?- Gdzie mieszkasz?
Was magst du?- Ich mag Pizza und Hamburger.
Was ist dein Hobby? - Mein Hobby ist Schwimmen.
Was machst du? - Ich lerne Deutsch.
Woher kommst du?- Ich komme aus England.
Was soll das sein? - Co to ma być?
Was sagt er ?- Co on mówi ?Was fehlte dir ? - Co Ci było?
Wollt ihr Sahne und Zucker? - Czy życzycie sobie śmietany i cukru?
Hatten Sie  besondere Schwierigkeiten und Probleme ?- Czy miała Pani specjalne trudności i problemy?
Wie waren Ihr Praktikum? - Jaka była Pani praktyka ?
Darf ich Sie begleiten?- Czy mogę pójść z panem/panią ?

Wie heißt das? Jak się to nazywa?

Wie heißt das auf  Deutsch ?  - Jak się to nazywa po niemiecku?
Wie heißt das Ding auf Deutsch ?  - Jak się nazywa ta rzecz po niemiecku?
Wie heißt diese Dinge auf Deutsch ?  -Jak się nazywają te rzeczy po niemiecku?
Entschuldigung, wie heißt das?-  Przepraszam, jak się to nazywa?
Ich weiß nicht, wie es auf Deutsch heißt ? - Nie wiem, jak sie to nazywa po niemiecku.
Entschuldigen Sie, wie heißt diese Straße? - Przepraszam, jak nazywa się ta ulica?

Popularne posty

Czy dobrze znasz jezyk niemiecki?

Ich will mein Deutsch verbassern. - Chcę poprawić swój niemiecki.
Ich muss mein Deutsch verbessern. - Muszę poprawić swój niemiecki.
Ich muss meine Aussprache verbessern. - Muszę poprawić swoją wymowę.

Polecany post

Najczęściej używane słowa i zwroty niemieckie.

du – Ty und – i in – w zu – do dass – że dann – potem sehr – bardzo Alles Gute!   – Wszystkiego dobrego! Bis dann! – N...

wpisz słowa lub wyrażenia, których wymowy chcesz posłuchć.